Rosshalde, Hermann Hesse

/ luni, 12 octombrie 2015 /
Gertrud. Rosshalde. Ultima vara a lui Klingson, Hermann Hesse, Editura Rao, 2004, 348 pagini. Cartea poate fi achizitionata de la o librarie online, unde gasiti si alte carti online la preturi speciale. Cea in discutie costa 24.99 lei (decembrie 2013).
Eu am citit cartea in format electronic, pe e-book reader, si am ales sa ma rezum doar la nuvela Rosshalde, despre care o sa incerc sa insir cateva cuvinte.
Rosshalde este povestea lui Johann Veraguth, pictor extrem de talentat si apreciat. Actiunea nuvelei se petrece undeva la inceputul secolului XX, dar de asta mi-am dat seama destul de greu, numai prin prezenta unui automobil. Barbatul traieste pe domeniul sau, Rosshalde, alaturi de familie, compusa din sotie si copilul cel mic, Pierre, in timp ce baiatul mai mare e trimis la un internat. Povestea urmareste atat talentul inegalabil al lui Veraguth, cat si departarea sa graduala fata de cei dragi. Daca, la inceputul casniciei sale, toti locuiau in aceeasi casa, in timp Veraguth alege sa-si duca traiul intr-o casuta din apropiere, unde isi si picteaza celebrele tablouri. Distanta impusa intre el si sotie va constitui unul dintre motivele in care lucrurile par sa se naruiasca, la un moment dat.
Parerea mea: Nuvela e scrisa extraordinar de bine, amanunt care nu pot sa spun ca m-a surprins, dat fiind ca il apreciez pe Hesse de multa vreme. Am ramas, insa, destul de dezamagita atat de subiect, cat si de modul in care a evoluat actiunea, iar finalul m-a doborat complet. Imi pare rau sa zic asta, dar cred ca a fost printre cele mai inutile short stories pe care le-am citit vreodata. Inca o data, am apreciat deosebit de mult stilul scriiturii, fiindca se apropie de cititor relativ usor. Pacat ca scrisul nu a fost capabil sa imbogateasca si subiectul ales sau, asa cum ziceam mai sus, evenimentele care concura la trasarea evolutiei personajului.
Pentru o lectura de tren sau de duminica, e o nuvela in regula. Sa nu aveti prea multe asteptari, in rest. Nu pot s-o cataloghez ca fiind timp pierdut, dar nici nu am castigat ceva, citind asta.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright © 2010 Cristina Vulpe, All rights reserved
Design by DZignine. Powered by Blogger