Carti care te pot ajuta sa citesti in engleza

/ joi, 23 iunie 2016 /
Am inceput sa citesc romane in limba engleza in urma cu aproape zece ani. Recunosc ca mi-a venit, probabil, ceva mai usor decat altor persoane, deoarece avusesem rezultate remarcabile la limba engleza in timpul liceului, cu participari la olimpiade si-asa mai departe. Alegand o facultate in domeniul medical, m-am trezit rupta de studierea acestei limbi, lucru care se datora si pregatirii proaste a cadrelor didactice si faptului ca aveam sa fac engleza doar in primii doi ani de facultate (din cei sase, in total). Desi nu recomand acest lucru, mi-a venit ideea de a citi in timpul cursurilor lungi si plictisitoare la care trebuia sa asist doar pentru a acumula un punct la nota finala de la examen.
Altfel, stiam foarte bine ca eram capabila sa invat materia fara a fi necesar sa vad cum un profesor citeste dintr-o foaie, iar textul mai e si proiectat pe un ecran. In prima instanta, am revenit la lectura in romana, insa fiindca voiam sa imi stimulez vocabularul si cunostintele lingvistice din engleza (pentru a nu le pierde), am decis sa urmaresc lansarile literare din lume si sa imi comand carti usoare, pentru a putea avansa. Apoi, de ce sa nu fim sinceri?, noi, romanii, avem o mare traditie in ceea ce priveste pirateria, astfel incat recunosc ca mi-a trecut  prin minte si accesul la multiple carti in format electronic pe care le-as fi putut gasi, in vreun fel sau altul. Desi nu mi-am batut prea mult capul cu asta, aproape toate lucrurile s-au rezolvat intr-un final, cand am achizitionat un Kindle si am constatat ca preturile cartilor pe Amazon incep de la un dolar.
De aceea, m-am hotarat sa fac o lista concisa de carti ce se pot citi foarte usor chiar si de un vorbitor care nu e nativ, sau de o persoana care nu cunoaste decat regulile gramaticale de baza. Un lucru e sigur: multumita acestor carti, poti sa-ti maresti vocabularul si, in acelasi timp, ai beneficiul ca vei putea sa te exprimi mult mai usor, gasindu-ti cuvintele considerabil mai repede.
Aproape 90% din informatia de care avem nevoie se gaseste pe internet in limba engleza, iar cunoasterea acestei limbi este absolut necesara in industrii precum medicina sau ingineria mecanica, deoarece inventii si imbunatatiri legate de tehnica apar in fiecare an. Uneori, este mult mai bine sa parcurgi un text in limba in care a fost el redactat original, pentru a putea intelege ideile principale mai bine.
Iata cartile care m-au ajutat pe mine sa fac progrese cu engleza, si sa ajung, ulterior, sa lucrez in content marketing doar pe engleza:
  • Orice scris de Dr. Seuss. OK, OK, sunt carti pentru copii, insa daca ati sti cat de imaginativ a fost omul asta si ce rime fantastice a putut face, n-ati mai crede ca e rusinos sa citesti o carte pentru copii. Preferatele mele sunt urmatoarele: The Giving Tree, The LoraxHorton Hears a Who (care a fost si ecranizat) si Oh, The Places You'll Go!. Toate titlurile scrise de acest autor sunt creative si au cate o pilda, astfel incat le recomand atat copiilor cat si adultilor. In plus, sunt asa scurte incat va pot ajuta sa atingeti challenge-ul Goodreads.
  • The Book Thief de Markus Zusak este una dintre cartile mele preferate. Daca va place o combinatie intre drama si realism, probabil este una dintre alegerile cele mai bune. Cartea e scrisa din perspectiva unui personaj misterios, care, insa, se axeaza pe actiunile unei fetite. De aceea, limbajul e destul de simplu si usor de inteles.
  • Gone Girl de Gillian Flynn este, probabil, unul dintre cele mai bune thrillere scrise vreodata, iar asta nu datorita scriiturii (care e limitata, as putea spune), ci pentru ca Flynn e capabila sa isi tina cititorii in priza, pana la capat. Romanul a fost si ecranizat, avandu-i in distributie pe Ben Affleck si Rosamund Pike.
  • A Year in Provence de Peter Mayle e o recomandare inedita, care reuseste sa combine umorul cu aventurile unui englez imigrat in sudul Frantei. Mayle isi povesteste viata "French" cu un amuzament absolut spumos, trecand prin problemele multiple pe care le are cu privire la renovarea casei (avand in vedere lenea proverbiala a francezilor), adoptarea unui nou catel, si diversele feluri de mancare pe care are sansa sa le incerce la fata locului. Vecinii si satenii care alcatuiesc comunitatea sunt de tot rasul, atat intr-un sens pozitiv cat si negativ.
  • Cat Among the Pigeons de Agatha Christie este un roman din seria Poirot care a fost publicat dupa 1950 si care este considerabil diferit prin comparatie cu primele scrieri ale lui Christie. Se remarca diferente in ceea ce priveste stilul, dar si capacitatea de a hipnotiza cititorii, pana la momentul in care nu mai pot lasa cartea din mana. Dupa parerea mea, orice povestioara ce il are in centru pe Hercule Poirot merita atentia unei persoane care doreste sa citeasca mai mult in engleza.
Pentru cumparaturi, va recomand Book Depository, pentru ca e una dintre putinele librarii care ofera carti in engleza la preturi atractive, cu transport gratuit in toata lumea, cu unele mici exceptii (ex. India). Personal, sunt multumita de comenzile pe care le-am facut la Book Depository, deoarece cartile vin din Marea Britanie si nici macar nu trec prin vama Postei Romane.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 
Copyright © 2010 Cristina Vulpe, All rights reserved
Design by DZignine. Powered by Blogger